Veelgestelde vragen

Vragen (e-)visum

Wat is een (e-)visum?

Een visum is een officieel document, uitgegeven door de overheid, dat u toegang geeft naar en binnen het land te reizen. Een e-visum is een elektronisch versie hiervan, deze kunt u digitaal voor aanvang van de reis aanvragen. U ontvangt dan per e-mail een bevestiging en u hoeft dan niet meer naar de ambassade.

Hoe kan ik een e-visum aanvragen?

U kunt simpel en snel een e-visum aanvragen bij VisumVandaag.nl en u ontvangt binnen 24 uur een bevesting van uw aanvraag per e-mail.

Wat zijn de voordelen van een e-visum aanvragen bij VisumVandaag?

Wij zijn een reisbureau die namens u een e-visum, eTA of ESTA aanvraagt bij de immigratiedienst van het betreffende land. Wij zorgen ervoor dat uw aanvraag zo spoedig mogelijk in behandeling wordt genomen en dat u doorgaans binnen 5 (werk)dagen uw e-visum per e-mail ontvangt. Bij ons kunt u daarnaast eenvoudig en snel betalen met iDEAL, Creditcard of Paypal.

Kan ik mijn visumaanvraag annuleren?

Wanneer u van ons een ontvangstbevestiging heeft ontvangen per e-mail dan kunt u helaas niet meer de aanvraag annuleren omdat we dan al de visumaanvraag officieel hebben ingediend bij de overheid van het desbetreffende land. In het geval dat u de ontvangstbevestiging nog niet heeft ontvangen kunnen wij nog mogelijk de aanvraag annuleren en u het volledige bedrag restitueren.

Kan ik mijn e-visum nog wijzigen?

Wanneer u van ons een ontvangstbevestiging heeft ontvangen per e-mail dan kunt u helaas niet meer de aanvraag wijzigen omdat we dan al de visumaanvraag officieel hebben ingediend bij de overheid van het desbetreffende land. In dit geval zal u een nieuwe visumaanvraag moeten indienen. Als u de ontvangstbevestiging nog niet heeft ontvangen van ons, dan kunnen wij nog wel de aanvraag wijzigen.

Kan ik voor meerdere personen tegelijk een e-visum aanvragen?

Ja. Als u onderaan het aanvraagformulier op de knop ‘reiziger toevoegen’ klikt dan kunt u de gegevens van een tweede persoon toevoegen. Herhaal deze handeling voor het gewenste aantal personen.

Hoelang is mijn e-visum geldig?

Dit hangt af uw bestemming, in de meeste landen is een visum tussen de 1 en 3 maanden geldig. Ga voor meer informatie naar de gewenste bestemming op onze website.

Hoe ontvang ik mijn e-visum?

Indien uw aanvraag is goedgekeurd ontvangt u van ons uw e-visum digitaal per e-mail.

Binnen hoeveel dagen ontvang ik mijn e-visum?

Bij VisumVandaag ontvangt u ongeacht de bestemming uw e-visum altijd binnen 5 (werk)dagen.

Kan ik mijn e-visum verlengen?

Helaas kunnen wij niet voor u uw visum verlengen. Op sommige bestemmingen is het wel mogelijk om dit ter plaatse te doen.

Ik heb een nieuw paspoort aangevraagd omdat de huidige binnenkort verloopt, kan ik dan al een e-visum aanvragen?

Nee, helaas niet. Op uw e-visum moet een overeenkomend documentnummer staan met het paspoort waarmee u het land betreedt, anders kan u de toegang ontzegt worden.

Ik heb geen Nederlands paspoort, kan ik dan bij VisumVandaag een e-visum aanvragen?

Nee, bij VisumVandaag kunt u alleen een e-visum aanvragen indien u in bezit bent van een Nederlands paspoort.

Moet ik mijn e-visum meenemen op reis?

Het kan zijn dat er bij de douane wordt gevraagd naar uw e-visum, daarom raden wij altijd aan een hard- (i.e., uitgeprint) of softcopy (i.e., digitaal op uw smartphone of tablet) mee te nemen op reis. Wanneer u uw visum uitprint mag dit ook in zwart-wit.

Geeft een e-visum mij gegarandeerd toegang tot het land?

Ondanks dat de overheid uw visumaanvraag eerst kan goedkeuren behouden zij altijd het recht om zonder opgaaf van reden een houder van het e-visum de toegang tot het land te ontzeggen. Dit komt gelukkig zelden voor.

Hoe zit het wanneer ik met kinderen reis?

Wanneer u met minderjarige reist gelden een aantal extra regels. Ten eerste, kinderen moeten tegenwoordig een eigen reisdocument hebben en mogen dus niet meer bijgeschreven staan in het paspoort van de ouders. Dit houdt ook in dat voor elk kind dus een aparte visum moet worden aangevraagd. Daarnaast moet u dit formulier invullen om aan te tonen toestemming te hebben met het kind naar het buitenland te reizen. Meer informatie kunt u vinden op de website van de Rijksoverheid.

Kan ik bij VisumVandaag ook een spoedaanvraag voor een e-visum aanvragen?

Nee, helaas behandelen wij geen spoedaanvragen. Om de kwaliteit van onze dienst te waarborgen doorlopen wij altijd een aantal procedures bij het aanvragen van uw e-visum. Wij garanderen wel dat u altijd binnen 5 (werk)dagen uw digitale e-visum per email ontvangt!

Kan ik bij VisumVandaag ook een groepsvisum aanvragen?

Nee, wij vragen geen groepsvisum aan. Bij (ernstige) calamiteiten kan het namelijk voorkomen dat de groep opgesplitst raakt waardoor de geldigheid van een groepsvisum komt te vervallen. U dient dan contact op te nemen met lokale autoriteiten wat doorgaans veel administratieve last met zich meebrengt en tevens zeer tijdrovend is met als mogelijk gevolg dat u het land mogelijk niet kunt verlaten. Daarom adviseren wij altijd om individuele e-visums aan te vragen en bieden dan ook geen ondersteuning in het aanvragen van een groepsvisum.

Vragen omtrent betalingen

Wat kost een e-visum?

De kosten voor een e-visum zijn afhankelijk van het land van bestemming. Ga voor meer informatie naar de gewenste bestemming op onze website.

Hoe betaal ik mijn e-visum?

Bij VisuumVandaag betaalt u eenvoudig en snel via iDEAL, Mister Cash of per overboeking. U hoeft dus niet te beschikken over een creditcard.

Wanneer moet ik betalen?

Wanneer u uw visumaanvraag heeft ingediend en de betaling heeft voltooid nemen wij deze verder in behandeling. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen zal de aanvraag verder worden verwerkt en ontvangt u binnen 4 (werk)dagen uw e-visum per e-mail. Let op: wanneer u gebruik maakt van een overboeking duurt het doorgaans één werkdag voordat wij dit binnen hebben. Daarom adviseren wij altijd om gebruik te maken van iDEAL zodat wij u binnen 24 uur een bevestiging kunnen versturen van ontvangst.

Kan ik een factuur van mijn visuumaanvraag krijgen?

Ja, dat kan. Wanneer u uw e-visum heeft ontvangen kunt u ons een e-mail sturen met het verzoek u de factuur digitaal toe te sturen. Vermeld hierbij graag uw aanvraagnummer zodat we u sneller van dienst kunnen zijn.

Wat als ik wel een e-visum aanvraag bij VisumVandaag heb ingediend maar nog niet heb betaald?

Wij verwerken uw aanvraag pas op het moment dat wij de betaling hebben ontvangen. Niet betaalde aanvragen worden door ons 2 weken bewaard voordat ze worden verwijderd uit ons systeem. Na deze periode dient u dan opnieuw een aanvraag in te dienen.

Algemene vragen

Wat wordt er met mijn persoonlijke gegevens gedaan?

Wij zullen uw gegevens enkel en alleen gebruiken voor de verwerking van de visumaanvraag. Daarnaast respecteren wij de privacy van al onze klanten en dragen wij er zorg voor dat de persoonlijke gegevens die u verstrekt aan ons vertrouwelijk zullen worden behandeld. Uw gegevens zullen niet worden verkocht aan derde of worden gebruikt voor commerciële doeleinden.

Mocht u vragen hebben over de privacy, bekijk dan ons privacybeleid of neem contact met ons op.

Waar moet mijn paspoort aan voldoen?

U moet beschikken over een regulier Nederlands paspoort. Een noodpaspoort, vreemdelingendocument 0f verblijfsvergunning voldoet niet. Verder moet uw paspoort minimaal 30 dagen geldig zijn op het moment van aankomst in het land van bestemming.

Wat als ik niet voldoe aan de voorwaarden voor een e-visum?

Indien u niet aan de voorwaarden voldoet dient u contact op te nemen met ambassade van het de desbetreffende land om een reguliere visum aan te vragen.

Kan ik bij VisumVandaag ook een visum aanvragen?

Nee, dat kan niet. Een visum wordt alleen uitgegeven door de ambassade of het consulaat van het land waar u naartoe reist en deze dient u daar persoonlijk op te halen.